ארטרוסקופיה ברך החלמה

ניתוח ארטרוסקופיה בברך – יתרונות והחלמה

ניתוח ארטרוסקופיה בברך (Knee Arthroscopy), הוא ניתוח זעיר פולשני המשמש לאבחון ולטיפול בפציעות וחבלות במפרק הברך. פרוצדורה רפואית זו מומלצת במקרים מסוימים על יד אורתופדים מומחים על מנת להעניק פתרון קליני לנזקים שונים בברך. מהנזקים הנפוצים ביותר בברך ישנם נזקי סחוס, קרעים ברצועות הברך או פגיעת מיניסקוס. כאשר ניגשים לשקול ביצוע ניתוח ברך ארטרוסקופיה יש להתייעץ עם אורתופד מומחה על דרכי הטיפול המומלצות, להיוודע ליתרונות ולתהליך ההחלמה הצפוי מניתוח זה.

לגישה הזעיר- פולשנית יש יתרונות רבים ככל שמדובר על הליך כירורגי שחושף את הגוף. על מנת להשיג תיקון של בעיה, חשוב לקבל מבט מלא של הבעיה ומכאן שחשיפה מסוימת חיונית, אבל ככל שמתאפשר לצמצם את רמת החשיפה תוך קבלת שדה ראייה מלא באמצעות מצלמה שמשדרת על מסך, השגת התיקון מתאפשרת באמצעות חתך וחשיפה מינימלית של הברך. המשמעויות של כך הן צמצום החשיפה הפוטנציאלית לזיהום במהלך הניתוח עצמו ולאחריו במשך כל זמן ההחלמה, קיצור זמן הניתוח וקיצור זמן ההחלמה, מה שבתורם מצמצם עוד יותר את הסיכון לזיהום ובכך הופכים את ההליך לבטיחותי מאי פעם.

ניתוח ארטרוסקופיה בברך – מטרות וסיבות

ניתוח ארטרוסקופיה משמש לאבחון ולטיפול בחבלות שונות בברך, ביניהן קרע מיניסקוס, נזקי סחוס, דלקות וקרע רצועות מפרק הברך. הניתוח, שכאמור נעשה בטכניקת זעיר- פולשני מבוצע על ידי החדרת צינורית באמצעות חתכים זעירים למפרק הברך. צינורית זו מאפשרת התבוננות לתוך מפרק הברך באמצעות סיב אופטי, מבלי הצורך לחשוף את הברך עצמה. הליך זה משמש הן לאבחון והן לטיפול בבעיה, ומאפשר מניעת נזקים וסיבוכים אפשריים בעתיד.

כיצד מתבצע ההליך?

הליך ארטרוסקופיה מתבצע תוך הרדמה מקומית או כללית, בהתאם לשיקולם של הרופא המנתח והרופא המרדים, כמו גם בהתאם למצבו ולהעדפתו האישית של המטופל. משך זמן הניתוח משתנה בהתאם לפעולה הניתוחית, אך לרוב נמשך בין חצי שעה ועד שלוש שעות לכל היותר. הניתוח מתבצע באמצעות החדרת סיב אופטי דרך חתכים קטנים בקדמת הברך, משני עברי הפיקה. באמצעות כך יכול הרופא לאבחן את הבעיה ולראות את כל חלקי המפרק על גבי מסך חיצוני. טכניקת ניתוח זעיר- פולשני מאפשרת לצמצם את סיכוני הניתוח וההחלמה, ולרוב גם לצמצם באופן משמעותי זמן החלמה כמו גם כאבים בברך אחרי ניתוח ארטרוסקופיה ובכך הופך לטכניקת הבחירה.

לאחר האבחון לעיתים מבוצעים חתכים זעירים נוספים והחדרת כלי ניתוח זעירים, המשמשים את הרופא המנתח לביצוע כל הפעולות הנדרשות – חיתוך רקמות, שיוף או הסרת חלקי עצם, תפירת רקמות ועוד. ניתוח ארטרוסקופיה נחשב לבטוח ובעל סיכוי נמוך ביותר לסיבוכים. בנוסף, בזכות זמן ההחלמה קצר יותר בהליך זה.

ארטרוסקופיה ברך החלמה

ארטרוסקופיה בברך – יתרונות

היתרונות לביצוע ארטרוסקופיה בברך, היות ומדובר בניתוח זעיר פולשני, הם רבים וביניהם:

  • הימנעות מניתוח פתוח ופתיחת המפרק
  • הפחתת הנזקים לרקמות מסביב
  • הפחתת סיבוכים
  • הפחתת משך זמן ההחלמה וחזרה מהירה לתפקוד
  • רמת ביצוע, דיוק ושיעורי הצלחה גבוהים

ארטרוסקופיה ברך זמן החלמה

לאחר ניתוח ארטרוסקופיה בברך זמן החלמה מהיר יותר וההחלמה קלה יותר ביחס לניתוח ברך פתוח. בימים שלאחר הניתוח לרוב ישנם כאבים ונפיחות באזור הניתוח. לאחר הטיפול הראשוני, ניתוח ארטרוסקופיה בברך החלמה משלבת לרוב גם הליך שיקומי באמצעות פיזיותרפיה שעלולה לקחת מספר חודשים, בהתאם למצב האישי, לפעולה הניתוחית שבוצעה ולבעיה שטופלה.

לפיזיותרפיה תפקיד חשוב בשיקום וההחלמה מההליך, אבל חשוב לא פחות הוא תפקידה המניעתי ולכן מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול בברך. 

זקוקים לאבחון וטיפול רפואי של אורתופד מומחה המתמחה בכירורגיה אורתופדית?

ד”ר תבור חובב – אורתופד מומחה ומנהל היחידה לניתוח ארטרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן – הנו מומחה בכירורגיה אורתופדית, בניתוחי ארטרוסקופיה וטיפול בפציעות ספורט שונות:

  • טיפול בספורטאים חובבים ומקצוענים במגוון קבוצות ספורט כולל הליגות הבכירות בישראל.
  • התאמה אישית תוך התחשבות ברמת הפעילות והרצון לחזור לרמת הפעילות טרם הפציעה.
  • שקיפות מלאה, הנגשת המידע ומתן הסברים מהימנים ואמינים על הליך הטיפול והשיקום.
  • שירות אמין, מדויק ומקצועי, תוך יצירת קשר אישי, זמינות מלאה ומתן מענה מהיר לכל שאלה.

אנו עובדים בהסדר עם קופות החולים: כללית, מכבי ומאוחדת, ועם חברות הביטוח: הפניקס והראל.

למידע נוסף ולקביעת תורים – השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר עם המרפאות בטלפון: רחובות – 08-9702314, תל אביב – 073-3300100 או בדוא”לdrtavorh@gmail.com.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן