Impingement Syndrome מה זה

תסמונת צביטה בכתף – אבחון וטיפול

תסמונת הצביטה בכתף (Impingement Syndrome) היא אחת הסיבות הנפוצות שגורמות לפגיעה בתפקוד מפרקי הכתף. תסמונת זו עלולה לגרום לעומסים חוזרים ונשנים על מפרק הכתף, לגרום לדלקות ולכאבים, לפגוע בטווחי תנועת הכתף והזרוע ואף להוביל לקרעים בגידי הכתף. על כן חשוב לאבחן את התסמונת על מנת למנוע סיבוכים אפשריים ולהיוודע לדרכי הטיפול בה.

Syndrome – מה זה

Impingement Syndrome, המכונה תסמונת הצביטה, היא מצב רפואי בו מתרחשת צביטה חוזרת ונשנית של רקמות הכתף. כתוצאה מצביטה של רקמות הכתף בתדירות גבוהה נוצרת שחיקה של רקמות השומן בכתף. כתוצאה ממנגנון הריפוי הטבעי של הגוף נוצרת דלקת ובצקתיות במפרק הכתף, ועלול להיווצר גם קרע “שרוול מסתובב” (Rotator cuff tear), המתאפיין בפגיעה בגידי הכתף. על כן תסמונת זו מחייבת אבחון וטיפול מוקדם על מנת למנוע פגיעה לטווח הארוך בתפקוד הכתף והזרוע.

תסמונת הצביטה בכתף – אבחון

תסמונת הצביטה מתאפיינת בכאבים בכתף, המוקרנים לזרוע ולמפרק, אשר מחמירים עם הרמת הזרוע. הכאבים מתאפיינים בתחושה דלקתית של חום וכאבים עזים שמתגברים גם במצב מנוחה ושכיבה במיטה. בהתחלה הכאבים מתגברים בשל תנוחות ופעולות הגורמות לעומס על הכתף, עד שהם הופכים לקבועים וכרוניים. בנוסף אנשים הסובלים מתסמונת זו מדווחים גם על ירידה בטווחי תנועתיות הכתף וחולשת שרירים. אבחון התסמונת נעשה על ידי אורתופד מומחה לרוב באמצעות בדיקה גופנית.

Impingement Syndrome מה זה

תסמונת הצביטה בכתף – טיפול

דרכי הטיפול בתסמונת הצביטה בכתף משתנים בהתאם למצבו האישי של המטופל ומוצעים תוך אבחון מקצועי בידי אורתופד מומחה. דרכי הטיפול כוללים לרוב:

• טיפול ראשוני – מנוחה וקירור מקומי של אזור הכתף. טיפול זה מיועד להורדת הנפיחות ושחזור טווחי התנועה. טיפול זה ייערך לרוב כמה ימים ועד מספר שבועות על מנת להרגיע את האזור.
  • טיפול שיקומי – מומלץ להתחיל בטיפול שיקומי המשלב תרגילי פיזיותרפיה על ידי פיזיותרפיסט מוסמך. טיפול זה מיועד לשיפור התנועה, להאצת ההחלמה ולסיוע בחזרה לפעילות שגרתית.
  • טיפול תרופתי – מטרת הטיפול התרופתי היא הפחתת הדלקת באזור הכתף שנגרמת כתוצאה מהעומס. הטיפול התרופתי נעשה לרוב באמצעות תרופות ממשפחת נוגדי הדלקת.
  • טיפול כירורגי – במקרים מסוימים, בהם נכשלו סוגי הטיפול השמרני, ישקול הרופא אם יש צורך בטיפול כירורגי ניתוחי. הטיפול הניתוחי מתבצע באמצעות הליך ארטרוסקופיה, המאפשר לטפל בפציעות במפרקים על ידי הליך מודרני זעיר פולשני, ללא פתיחה מלאה של הכתף.

זקוקים לאבחון וטיפול רפואי של אורתופד מומחה המתמחה בכירורגיה אורתופדית?

ד”ר תבור חובב – אורתופד מומחה ומנהל היחידה לניתוח ארטרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן – הנו מומחה בכירורגיה אורתופדית, בניתוחי ארטרוסקופיה וטיפול בפציעות ספורט שונות:

• טיפול בספורטאים חובבים ומקצוענים במגוון קבוצות ספורט כולל הליגות הבכירות בישראל.
  • התאמה אישית תוך התחשבות ברמת הפעילות והרצון לחזור לרמת הפעילות טרם הפציעה.
  • שקיפות מלאה, הנגשת המידע ומתן הסברים מהימנים ואמינים על הליך הטיפול והשיקום.
  • שירות אמין, מדויק ומקצועי, תוך יצירת קשר אישי, זמינות מלאה ומתן מענה מהיר לכל שאלה.

אנו עובדים בהסדר עם קופות החולים: כללית, מכבי ומאוחדת, ועם חברות הביטוח: הפניקס והראל.

למידע נוסף ולקביעת תורים – השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר עם המרפאות בטלפון: רחובות – 08-9702314, תל אביב – 073-3300100 או בדוא”ל: drtavorh@gmail.com.