פריקת כתף ניתוח

פריקת כתף

מפרק הכתף הוא המפרק שמעניק לנו את טווח התנועה הגדול ביותר בין כל מפרקי הגוף. מפרק זה מאפשר לנו למעשה להזיז את היד 360 מעלות על הציר האנכי ויותר מ-100 מעלות בציר האופקי על כל השילובים שביניהם. את זה מאפשר לנו מפרק הכתף באמצעות מנגנון החיבור של עצם הזרוע אל השכמה. בעצם השכמה ישנה מעין תושבת עגולה בתוכה מתמקם קצה עצם הזרוע ובתוכה הוא יכול לנוע בכל הזוויות האפשריות כמעט. פריקת כתף מתרחשת כאשר עצם הזרוע נמשכת בעוצמה כזאת שגורמת לה לצאת מהתושבת שלה. תופעה זו היא שכיחה למדי, בעיקר בקרב ספורטאים, אך במרבית המקרים גם ניתנת לטיפול בקלות יחסית.

אם כך, מדוע נדרש ניתוח פריקת כתף?

כאמור, במרבית המקרים של פריקת כתף ניתן להחזיר את עצם הזרוע למקומה ובאמצעות תהליך של חיזוק השרירים ושיקום הכתף, יוכל מפרק הכתף לחזור לקדמותו כמעט בצורה מלאה. הבעיה מתחילה כאשר פריקה כזאת גורמת לנזק מקומי בסחוס, במפרק עצמו או ברצועות, מה שעלול להוביל לאורך זמן לפריקות חוזרות ונשנות. במקרים אלה בהם חוזרת על עצמה התופעה של פריקת כתף ניתוח הוא הפתרון היחיד שבאמצעותו ניתן לתקן את הנזק שנגרם ולאפשר למפרק כולו לחזור לסורו על מנת למנוע פריקות חוזרות.

פריקת כתף ניתוח

כיצד מבוצע ניתוח פריקת כתף?

 ובכן, ניתוח פריקת כתף יכול להתבצע במודל הפתוח, קרי ביצוע חתך שדרכו נעשית הפעולה הכירורגית במפרק, או במודל הארתרוסקופי המבוסס על החדרת צינורות דקיקים דרך חורים קטנים ובאמצעותם טיפול במפרק. במסגרת הניתוח עצמו מבוצעות פעולות המיועדות להחזיר את משטח הסחוס למקומו, למתוח את הרצועות ולבצע כל פעולה נדרשת על מנת להחזיר את המפרק לקדמותו. מן הסתם, בניתוחים שונים תתבצענה פעולות שונות או סט שונה של פעולות, בהתאם לנזק הספציפי שנגרם אצל המטופל הספציפי. לרמת הביצוע של הניתוח ישנה חשיבות גבוהה מאוד בהערכת ההסתברות לחזרת הפריקות בעתיד וכפי שאפשר להניח מדברים אלה, ישנם מקרים בהם הניתוח לא מבוצע בצורה מקצועית ויסודית, ולכן גם אינו משיג את מטרתו.

ד”ר תבור חובב, רופא אורתופד מומחה, מנהל היחידה לניתוח ארתרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן, הוא אחד מהכירורגים המובילים בישראל בתחום ניתוחי הכתף. שכיחות התופעה בקרב ספורטאים והתמחותו בפציעות ספורט, הן המסגרת בה הפך ד”ר תבור למומחה מוביל עם תוצאות בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום. לכל מידע נוסף ולהזמנת תור או פגישה, צרו קשר עוד היום בטלפון 08-9702314.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן