ניתוח קרע במיניסקוס

ניתוח קרע במיניסקוס

אנו שומעים, לא פעם בשידורי ספורט בטלוויזיה, על ספורטאים מקצועיים או חובבים, שכתוצאה מפציעה סובלים מקרע במיניסקוס ואינם יכולים לחזור לפעילות ספורטיבית למשך מספר שבועות ולעיתים אפילו מספר חודשים. במאמר זה ננסה לענות על מספר שאלות להסביר, מהו מיניסקוס, מהו קרע במיניסקוס, מהם הסימפטומים ומהם דרכי הטיפול בו.

המניסקוס משמש כבולם זעזועים במפרק הברך (הוא מסייע בפיזור עומס משקל הגוף על סחוסי הברך, ואחראי על ייצובן של הברכיים), הוא עשוי מרקמה סחוסית פיברוטית הנמצא במפרק הברך בין עצם הירך לבין עצם השוקה. בכל ברך יש שני מניסקוסים, צידי ותיכון (אחד פנימי ואחד חיצוני).

מהו קרע במניסקוס?

קרע במניסקוס הוא תופעה שכיחה מאוד בקרב ספורטאים ויכולה להופיע בגילאים צעירים כתוצאה מחבלה במהלך אימון ספורט או תחרות. הקרע מתרחש בדרך כלל בעת תנועה סיבובית חדה של הברך. חבלה טראומטית במיניסקוס נגרמת על פי רוב כאשר מתבצעת תנועה סיבובית של הברך בעוד שהרגל נשארת כפופה. . אצל אנשים מבוגרים,קרע במיניסקוס עלול להתרחש לאחר שחיקה ממושכת שלו (קרע זנ נקרא- קרע ניווני). אחת מפציעות הברכיים הנפוצות ביותר היא קרע במניסקוס נחשב והוא נחשב לאחד הגורמים השכיחים לכאבים בברכיים. למניסקוס יש תפקיד משמעותי מאוד בפעילותההסדירה של הברך אך הוא פגיע ורגיש באופן יחסי לפציעות וחבלות, ובמיוחד לחבלות סיבוביות של הברך.

 

מהם הסימפטומים לקרע במניסקוס?

  • כאב –קרע במניסקוס מתאפיין בכאב חד באזור הברך (לעתים מרגישים נעילה של הברך או קולות חיכוך), ולעתים מדובר בכאב נסבל והנפגע יכול להמשיך בשגרת חייו.
  • התנפחות הברך – בדרך כלל מופיעה נפיחות מספר שעות לאחר החבלה (הנפיחות הנגרמת כאשר חלקים מהמניסקוס נתפסים בין עצם הירך לעצם השוקה).

 

איך מאבחנים קרע במניסקוס?

בכדי לאבחן קרע במניסקוס, יש לפנות לרופא אורתופד מומחה עם התמחות בברכיים, בבדיקה הראשונית הרופא יאבחן את הבעיה באמצעות שאלות וקבלת מידע מדויק של תלונות המטופל לאחר מכן תתבצע בדיקה גופנית. (המטופל יעבור מספר בדיקות הכוללות תצפית על אופן ההליכה והעמידה של המטופל, בדיקות של טווח תנועת הברך, ובדיקות אורתופדיות ונוירולוגיות נוספות), בהתאם לתוצאות הבדיקה הרופא יפנה את המטופל לביצוע מספר בדיקות (MRI, אולטרה סאונד, צילומי רנטגן, CT). לאחר קבלת התוצאות של הבדיקות יאבחן הרופא האם מדובר בקרע, מה סוג הקרע ומידת חומרתו. בהתאם לאבחנת הרופא, הוא ימליץ על הטיפול המתאים ביותר.

 

מהו הטיפול בקרע במניסקוס?

כאשר הקרע במניסקוס אינו חמור, הרופא ימליץ על מנוחה, פיזיותרפיה ותוכנית אימונים לחיזוק השרירים. כאשר הקרע במניסקוס הוא גדול, הרופא ימליץ למטופל לבצע ניתוח קרע במיניסקוס- ניתוח ארתרוסקופי או ניתוח פתוח. במהלך הניתוח הרופא תופר את הקרע ומחזיר את המניסקוס למנח אנטומי רגיל.אצל מטופלים צעירים ההעדפה היא בדרך כלל לנתח -ניתוח מניסקוס מסייע לאחות את הקרע ובכך להביא לשיקום מלא של הברך.

ניתוח קרע במיניסקוס

ד“ר תבור חובב, הוא אורתופד מומחה, מומחה לניתוחי ארתרוסקופיה של הברך והכתף וטיפול בפציעות ספורט ומנהל היחידה לניתוחי ארתרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן.ד”ר תבור חובב מאמין במתן שירות מקצועי, אמין, ומדויק ככל הניתן למטופלים, תוך שמירה על קשר אישי, זמינות מלאה ומתן מענה מהיר לכל שאלה. ד”ר תבור חובב גוגל בשקיפות מלאה והנגשת המידע למטופלים ע”י מתן הסברים מפורטים התארים את הליך הטיפול והשיקום לאחריו. 

אם אתם רוצים לשמוע מידע נוסף על ניתוח מניסקוס, ד“ר תבור חובב ישמח לענות על כל שאלהבנושא. נשמח אם תצרו איתנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ, בטלפון: 073-3300100 (תל אביב), 08-9702314 (רחובות) או בכתובת אימייל: drtavorh@gmail.com או צרו קשר כאן.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן