פתרון לקרע בכתף

קרע בגיד בכתף

אם עברתם עת גיל 50 ואתם סובלים מכאבים בכתף, אתם כנראה שייכים לקבוצה גדולה למדי מהאוכלוסייה (למעלה משליש מבני 45 ומעלה סובלים מקרע בגיד הכתף), הסובלת מתופעה של קרע בגיד בכתף, הגורמת לכאבים חזקים, חולשה באזור, ולהגבלתהתנועתיות של הכתף.הפגיעה, עלולה להתפתח בעקבות שחיקה של הגידים באזור הכתף או טראומה כתוצאה מתאונה.

כיצד ניתן לאבחן קרע בכתף?

על מנת לאבחן קרע בכתף, יש לפנות לרופא אורתופד מומחה עם התמחות בכתפיים, הבדיקה הראשונית היא אבחון הבעיה באמצעות שאלות וקבלת מידע מדויק של תלונות המטופל לאחר מכן תתבצע בדיקה גופנית. בהתאם לתוצאות הבדיקה הרופא יפנה את המטופל לביצוע מספר בדיקות (MRI, אולטרה סאונד, צילומי רנטגן, CT). לאחר קבלת התוצאות של הבדיקות יאבחן הרופא האם מדובר בקרע, מה סוג הקרע ומידת חומרתו. בהתאם לאבחנת הרופא, הוא ימליץ על הטיפול המתאים ביותר.

איזה סוגי קרעים יש בגיד בכתף?

על אזור הכתף מופעל במשך רוב שעות היום עומס רב הנגרם מכך שהזרוע משמשת כל העת כמעין מנוף להרמת חפצים שונים או ביצוע פעולות פיזיות שונות. בשל המבנה האנטומי הייחודי של הכתף,הגידים חשופים ללחץ מתמשך, העשוי להוביל לשחיקתם וגם להתפתחות תהליכים דלקתיים.

קיימות מספר דרגות חומרה של קרע בכתף– קרע חלקי שאינו נמשך לכל עוביו של הגיד, קרע מלא המשפיע באופן חמור על אזור מסוים בגיד מדופן אחת ועד לדופן השנייה. חשוב לדעת, שפעמים רבות, קרע בגיד בכתף מתפתח במשך הזמן וכאשר אין מטפלים בו המצב עלול להחמיר. כאשר עוסקים בפעילות פיזית היוצרת עומסים על מפרק הכתף קיים סיכון גדול יותר להתפתחות של קרע חלקי או מלא בגיד הכתף.

הנזק בגיד הכתף מצטבר כתוצאה של תנועות הרמת הזרוע מכיוון שתנועות אלו כזו גורמות למעין צביטה מכנית(תסמונת הצביטה) של גידי השרוול המסובב(הגידים העליונים בכתף).

פעמים רבות, הקרע בגיד נגרם בשל פציעת ספורט(בעיקר בענפי ספורט הקשורים בפעולות של חזרהעל פעולות מסוימות שוב ושובהמאמצות את הזרוע העליונה כגון טניס וכדורסל). פעולת החזרה גורמת לשחיקה הדרגתית של רקמת הגיד. בדרך כלל מדובר עלסימפטומים הדרגתיים המתחילים ללא סימן ברור, אךלפעמים יש מקרים בהם הקרע בגיד מתרחש עקב הרמת משא כבד או חבלה.

מהם הסימפטומים של קרע בגיד הכתף?

• כאב – כאב עמום הגורם להפרעות בשינה וחוסר יכולת לישון על הכתף הפגועה. (לפעמים הכאבים יכולים לגרום להתעורר מהשינה).
  • קשיי תנועה – קשיים בביצוע פעולות סטנדרטיות שלפני כן היו קלות יחסית לביצוע (חפיפת שיער, הרמת חפץ, הזזת חפץ ממקום למקום ועוד).
  • החלשות הזרוע – תחושה שהזרוע העליונה חלשה יותר מאשר בעבר.

קרע בכתף טיפול

כאשר הפגיעה אינה חמורה מאוד, ניתן לטפל בקרע בגיד באמצעות תרופות נוגדות דלקת וכאבים, טיפול פיזיותרפי, והימנעות מהפעלת מאמץ על הכתף. אם הטיפול אינו עוזר לאחר מספר חודשים או שהקרע בגיד הכתף הינו חמור ניתן לבצע ניתוח המבוצע בטכניקה ארתרוסקופית זעיר פולשנית.

פתרון לקרע בכתף

ד“ר תבור חובב, הוא אורתופד מומחה, מומחה לניתוחי ארתרוסקופיה של הברך והכתף וטיפול בפציעות ספורט ומנהל היחידה לניתוחי ארתרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן.ד”ר תבור חובב מאמין במתן שירות מקצועי, אמין, ומדויק ככל הניתן למטופלים, תוך שמירה על קשר אישי, זמינות מלאה ומתן מענה מהיר לכל שאלה. ד”ר תבור חובב גוגל בשקיפות מלאה והנגשת המידע למטופלים ע”י מתן הסברים מפורטים התארים את הליך הטיפול והשיקום לאחריו.

אם אתם רוצים לשמוע על פתרון לקרע בכתף, ד“ר תבור חובב ישמח לענות על כל שאלהבנושא. נשמח אם תצרו איתנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ, בטלפון: 073-3300100 (תל אביב), 08-9702314 (רחובות) או בכתובת אימייל: drtavorh@gmail.com או צרו קשר כאן.