ריפוי גיד קרוע בכתף מה עושים?

קרע בגיד הכתף – גורמים וטיפול

קרע בגיד הכתף מהווה סכנה לתפקוד הכתף והזרוע, בשל חשיבותו הרבה של מפרק הכתף בתפקודי הגוף, הכוללים בין היתר הרמה ואחיזה. קרע בגיד כתף הנו אחת התופעות הנפוצות של קרע במסובבי הכתף, המכונה גם “קרע שרוול מסתובב” (Rotator cuff tear), ומתאפיין בפגיעה בגידים המסובבים את הכתף. הגידים המסובבים את הכתף, הנקראים גידי “השרוול המסובב”, מסייעים בייצוב הזרוע ובהנעת מפרק הכתף. גיד קרוע בכתף עלול לגרום להיחלשות הזרוע ולפגיעה בתפקוד היומיומי. על כן חשוב לאבחן את הקרע מוקדם ככל האפשר ולבחון אפשרויות של קרע בגיד בכתף טיפול באמצעות התייעצות עם אורתופד מומחה.

קרעים בגידי הכתף – גורמים

קרעים בגידי הכתף עלולים להיווצר ממספר גורמים:

• שחיקה טבעית של מפרק הכתף – קרע בגידי הכתף עלול להיווצר כתוצאה משחיקה טבעית של המפרקים. סבירות השחיקה עולה עם הגיל כאשר היא מאפיינת את תהליך ההזדקנות הטבעי.
  • שחיקה כתוצאה ממחלות רקע או שחיקה כרונית – שחיקת מפרק הכתף עלולה להיווצר ממחלות רקע, דוגמת סוכרת, או להתפתח בהדרגה לאורך הזמן כתוצאה מהרמת הזרוע בהתנגדות, הרמת משקלים כבדים, הצטברות עומס על הכתף או דלקת בגיד הכתף.
  • פציעות במפרק הכתף – קרע בגידי הכתף יכול להיווצר גם כתוצאה מטראומה ופציעה ממוקדים ואקוטיים, כתוצאה מתאונה או מתנועות חדות של בלימה המאפיינות פעילויות ספורטיביות. גורמים אלה הם בעלי סבירות נמוכה יותר לקרע בגיד מאשר פעולות חוזרות ונשנות.
  • תסמונת הצביטה – תסמונת המאופיינת בכך שגידי הכתף נצבטים וגורמים לשחיקת הרקמות השומניות במפרק הכתף. תסמונת זו לרוב גורמת לדלקת אשר עלולה להתפתח לקרע בגיד.

קרע בגיד הכתף – אבחון וטיפול

התסמינים הנפוצים של קרע בגיד הכתף כוללים טווחי תנועה מוגבלים המלווים בכאבים עזים בכתף המוקרנים אל הזרוע. במצבי קרע משמעותי ישנה החמרה בכאבים גם במצב מנוחה, ניוון שרירים המתגבר בעיקר בתנועת הנעת המרפק וכיפוף המרפק. אבחון קרעים בגידי בכתף הוא מורכב שכן הוא עלול בהתחלה להיות ללא סימפטומים כלל. ריפוי קרע בגיד הכתף כולל לרוב טיפול שמרני באמצעות תרגילי פיזיותרפיה. גיד קרוע בכתף טיפול מצריך במקרים מתקדמים גם טיפול בגיד קרוע בכתף באמצעות הליך ניתוחי הכולל ניתוח קרע בכתף. כך או כך, אם אתם שואלים על גיד קרוע בכתף מה עושים – חשוב לדעת כי טיפול בקרע בגיד יש לבחון תוך התייעצות עם אורתופד מומחה.

ריפוי גיד קרוע בכתף מה עושים?

זקוקים לאבחון וטיפול רפואי של אורתופד מומחה המתמחה בכירורגיה אורתופדית?

ד”ר תבור חובב – אורתופד מומחה ומנהל היחידה לניתוח ארטרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן – הנו מומחה בכירורגיה אורתופדית, בניתוחי ארטרוסקופיה וטיפול בפציעות ספורט שונות:

• טיפול בספורטאים חובבים ומקצוענים במגוון קבוצות ספורט כולל הליגות הבכירות בישראל.
  • התאמה אישית תוך התחשבות ברמת הפעילות והרצון לחזור לרמת הפעילות טרם הפציעה.
  • שקיפות מלאה, הנגשת המידע ומתן הסברים מהימנים ואמינים על הליך הטיפול והשיקום.
  • שירות אמין, מדויק ומקצועי, תוך יצירת קשר אישי, זמינות מלאה ומתן מענה מהיר לכל שאלה.

אנו עובדים בהסדר עם קופות החולים: כללית, מכבי ומאוחדת, ועם חברות הביטוח: הפניקס והראל.

למידע נוסף ולקביעת תורים – השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר עם המרפאות בטלפון: רחובות – 08-9702314, תל אביב – 073-3300100 או בדוא”ל: drtavorh@gmail.com.