ניתוח רצועות בברך

החלטה על ניתוח רצועה בברך

 

ניתוח רצועה בברך מבוצע על ידי מומחים לכירורגיה אורתופדית בעלי ניסיון רב, כמו ד”ר תבור חובב. מדובר בניתוח שנעשה תחת הרדמה מלאה או חלקית ולאחריו ממתינה למטופל תקופת החלמה ממושכת, הנפרשת לכל הפחות על פני חצי שנה עד תשעה חודשים. על כן, ההחלטה על ניתוח זה אינה מבוצעת בקלות ויש לשקול את היתרונות והחסרונות שלה. כמובן, היתרון המרכזי הוא אפשרות לחזרה לפעילות גופנית מלאה עם יציבות של הברך, בסיכויים גבוהים להצלחה.

האם צריך ניתוח?

 

בראש ובראשונה, הצורך בניתוח נקבע בהתאם לתוצאות הבדיקה והאבחנה שמבצע האורתופד המומחה. מדובר בבדיקות הכוללות תשאול לגבי נסיבות הפגיעה, התלונות של המטופל, בדיקה גופנית, צילום רנטגן ולעיתים גם MRI. מעבר לכך, בקרע ברצועה הצולבת הקדמית פעמים רבות מתחילים  בטיפול הראשוני המיועד להפחתה של הנפיחות ולשחזור טווחי התנועה. טיפול זה מורכב משלושה היבטים: מנוחה שמגיעה מהימנעות מפעילות ודריכה לפי היכולת, קירור מקומי להפחתת נפיחות ותגובה דלקתית, רגל מורמת, ובהדרגה הפעלה של הברך עד לשיפור בתנועה.

 

בדרך כלל הטיפול הראשוני נעשה למשך מספר שבועות קצר 3-6 שבועות, במהלכם המטופל מתחיל לבצע תרגילים לשיפור התפקוד ביום יום וטווחי התנועה. לאחר מכן מבצע האורתופד הערכה נוספת.

כעת, על פי פרמטרים שונים של המטופל ומצבו מחליטים על הצורך בביצוע הניתוח. בין היתר, לוקחים בחשבון מהי דרגת אי היציבות של הברך ממנה סובל המטופל, למשל אי יציבות בכל פעילות שגרתית או אי יציבות המופיעה רק בפעילות מאומצת. לעיתים רחוקות יותר ישנם אנשים שכלל אינם חשים באי יציבות. בנוסף, מתחשבים ברמת הפעילות הגופנית שאליה המטופל מעוניין להגיע, למשל האם  עוסק בפעילות גופנית והאם מעוניין לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה. גם גילו של המטופל מהווה שיקול בהחלטה, אם כי הנתונים מראים שניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד גם בגילאים מבוגרים יחסית שאחרי 60.

 

במידה ומדובר בקרע ברצועה הצולבת האחורית, מדובר בניתוח יותר מורכב ועם החלמה יותר ממושכת. מאידך, במקרים רבים אפשר לטפל בפגיעה בצורה שמרנית ובלי ניתוח. בפרט כאשר המטופל אינו מתלונן על אי יציבות בברך ואינו מאוד פעיל מבחינה גופנית, אפשר לשוב לתפקוד יחסית טוב באמצעות שיקום פיזיותרפי. ואולם, אם הוא מעוניין לשוב לפעילות גופנית בדרגה גבוהה, או סובל מאי יציבות של הברך המפריעה לו בחיי היום יום ובפעילות גופנית, יישקל ביתר שאת ניתוח רצועות בברך.

 

לפרטים נוספים על ניתוח רצועה בברך ולקביעת פגישת ייעוץ עם ד”ר תבור חובב, התקשרו לטלפונים 073-3300100 או 08-9702314.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן