החלפת כתף הפוכה

החלפת כתף הפוכה – REVERSE SHOULDER  היא מונח המתאר ניתוח שבו מחליפים את מפרק הכתף על ידי משתל הפוך, כלומר משתל ההופך את האופן שבו פועל מנגנון הכתף, כאשר הכדור והמכתש של המפרק מחליפים מקומות. מדובר בניתוח המבוצע באינדיקציות המתאימות, ובפרט כשיש נזק היקפי ונרחב לגידי השרוול המסובב שאינו ניתן לתיקון ובעקבותיו למעשה נגרמת שחיקה ניכרת של המפרק עם הגבלה קשה בתנועה של הכתף.  התוצאות לאחר ניתוח החלפת כתף הפוכה, מראות יעילות גבוהה, כאשר מבוצע באינדיקציה המתאימה ובמטופל המתאים. ד”ר תבור חובב אמון על ביצוע ניתוחי החלפת כתף הפוכה, ומביא עימו ניסיון רב ועשיר בסוג זה של ניתוחים.

 

בניתוח החלפה של הכתף מוחלף המפרק הטבעי במפרק מלאכותי העשוי בדרך כלל מסגסוגת של מתכת וממשטח פוליאתילן.  קיימים שני סוגים עיקריים של החלפות כתף- החלפת כתף אנטומית והחלפת כתף  הפוכה. כל מפרק מתאים לאינדיקציות שונות של מצב הכתף.

 

אם כן, ניתן להבין שישנן פרוצדורות שונות להחלפה של מנגנון המפרק של הכתף. את הניתוח מבצעים תמיד בהרדמה מלאה כאשר בתחילה מבצעים חתך בחלק הקדמי או הצידי של הכתף. לאחר מכן, המנתח מסיר את חלקי המפרק הפגועים.

במידה ובדובר בהחלפת כתף אנטומית- משתילים חלקים באופן שדומה למפרק הטבעי. קרי, השתלת של מכתש גלנואיד והשתלה של תותב כדורי בראש הזרוע של הכתף.

 

החלפת כתף הפוכה מבוצעת כאשר ישנו נזק היקפי לגידים ולשרירים במפרק. מדובר בניתוח שבו מבוצעת למעשה הפיכה של מנגנון הכתף, כלומר מקבעים תותב כדורי במקום הגלנואיד ואילו בעצם הזרוע משתילים תותב מכתשי. הדבר מאפשר לכתף לפעול באופן יעיל גם כשישנו חוסר תפקוד ומחסור בגידי השרוול המסובב, למשל עקב קרע שלא ניתן לתקנה. מדובר בשיטה בעלת יעילות גבוהה הזוכה לפופולאריות וכיום אף משתמשים בה יותר מאשר החלפות רגילות של הכתף, כלומר החלפות אנטומיות.

 

יש לציין כי לניתוחי החלפת כתף בכלל יש סיכויי הצלחה טובים מאוד, כאשר הם מבוצעים תחת האינדיקציה המתאימה ועם המשתל ההולם. יותר מתשעים אחוזים מהמנותחים נוטים לדווח על שיפור משמעותי בכאבים, וכן על שיפור בתנועתה יחסית לטווח התנועה הקודם.

 

למידע נוסף על ניתוח החלפת כתף הפוכה, ולקביעת פגישת ייעוץ עם ד”ר תבור חובב, התקשרו לטלפונים 073-3300100או 08-9702314.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן