אורטופד מומחה ברכיים מומלץ

מפרק הברך הינו מפרק רגיש יחסית שצריך לעמוד בעומסים כבדים, בזוויות שונות, בסיבובים ובפעילות של שגרה וספורט. על כן, המפרק הזה נוטה לסבול יחסית מבעיות ופגיעות, ואכן, אנשים רבים סובלים מכאבי ברכיים ואף מפגיעות יחסית חמורות כמו קרע של הרצועה, פגיעות במיניסקוס וכדומה. במקרים אלו ונוספים יש צורך לפנות לאבחון, ייעוץ, התוויית טיפול ואף ביצוע ניתוח על ידי אורטופד מומחה ברכיים מומלץ  שמאחוריו שורה ארוכה של טיפולים וניתוחים מוצלחים, כדוגמת ד”ר תבור חובב.

תפקידם רופאים אורטופדים מומחים לברכיים הוא לאבחן את מצב הברך, סוג ואופי הפגיעה שקיימת ולהתאים את הטיפול הטוב ביותר לקבלת אפקט תרפויטי אופטימלי.

בעיות ברכיים נפוצות

לאורך התפקיד והמיקום שלהן, בעיות שונות עשויות להיווצר בברכיים בכל גיל, כאשר אליהן לרוב יתלוו כאב, פגיעה בתפקוד, החמרה בהעדר טיפול ובמקרים מסוימים אף גרימת נזק נרחב יותר לעמוד השדרה ומבנה השלד.

פגיעות ברכיים מקובל לחלק לפי שתי קטגוריות. הקטגוריה הראשונה מתייחסת לפגיעות מסוג חבלה והיא מתייחסת לפגיעות חיצוניות כמו טראומה, תאונה, מכה כתוצאה מנפילה וכיוצא באלה. סוג הפגיעה השני לפיו מסווגים נזקים שנגרמים לברכיים מתייחס לפגיעה שנגרמת על רקע שחיקה טבעית או מואצת כתוצאה ממאמץ עודף. שחיקה אופיינית בעיקר על רקע התקדמות כרונולוגית של גיל האדם, אבל היא עשויה להיווצר גם בגיל מוקדם יותר כתוצאה מגורמים שונים.

טכניקת הטיפול תותאם בדרך כלל על פי סיווג הפגיעה ומידת החומרה שלה. ככל שניתן, השאיפה תהיה לאפשר טיפול שמרני. עם זאת, הטיפול השמרני מאפשר שימור של המצב הקיים ומסייע למנוע החמרה שלו, אך ברוב המוחלט של המקרים הוא אינו מספק פתרון, ולכן הטיפול השמרני מתאים לפגיעות קלות יחסית, שאפשר לחיות איתן.

החלופה לטיפול השמרני היא טיפול ניתוחי אשר בשונה מהטיפול השמרני שמאופיין בפעולות חיצוניות ושטחיות, מתבצע באמצעות כניסה לתוך הגוף, וספציפית אל תוך מפרק הירך. כמו בכך ניתוח, לניתוחי ברכיים יש סיכונים אופייניים כמו סיבוך, זיהום או הלם שעלול להתרחש במהלך הניתוח עצמו ויכול להתרחש גם במהלך שלב ההחלמה. .עם זאת, טכניקות ניתוח שונות מאפשרות לצמצם את הסיכון לסיבוך במהלך הניתוח עצמו כמו גם במהלך ההחלמה והשיקום ממנו. כירורג מומחה ומיומן מאד ידע למצות את המקסימום מכל הליך ולמזער את הסיכון למינימום האפשרי.

הגישות הניתוחיות גם הן נחלקות לגישות חלקיות שמתייחסות לתיקון ולפעולות מלאות שמתייחסות להחלפה. ההחלטה מתקבלת בהתאם לאופי הפגיעה, כך למשל במצבים של פגיעה בגיד הברך היקף הניתוח יכול להיות באמצעות תפירה בלבד, או לחלופין בהסרה של החלק הפגוע ברצועה. גם לגישת הניתוח יש השפעה ישירה על היקף הסיכונים, זמן ההחלמה ומורכבות ההליך.

מידת ההתאמה של ההליך נמצאת בבסיס הצלחתו. אורתופד מומחה שמיומן מאד בביצוע הפרוצדורות הנחוצות יוכל לבצע את האבחון המדויק ולהשלים את הפעולה על הצד הטוב ביותר.

אורטופד מומחה ברכיים המלצות – ד”ר תבור חובב

ד”ר תבור חובב הוא אורטופד מומחה לניתוחי ברך אשר משמש בימים אלו כמנהל יחידת ניתוחי ארתרוסקופיה ופציעות ספורט בבית החולים קפלן. על תחומי עיסוקיו העיקריים של ד”ר חובב נמנים ניתוחים ארתרוסקופיים של הברך והכתף, טיפול בפציעות ספורט, פגיעות במפרקים והחפות מפרקים.

אם אתם מחפשים מומחה ברכיים אסף הרופא או קפלן או הסביבה תוכלו להגיע לקליניקה שברחובות.

ד”ר חובב סיים את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית הדסה בירושלים, והמשיך להתמחות כירורגית בתפקיד אורטופד ברכיים אסף הרופא בסיומה השלים תואר מומחה אורטופד ברכיים . כמו כן, במהלך שנות התמחותו ביצע “התמחות על” בניתוחי  החלפות מפרקים וניתוחי ארתרוסקופיה בסידני, באוסטרליה לצד אורטופדים מומחים לברך בעלי שם עולמי. בנוסף, לכל אורך השנים ד”ר חובב ממשיך להשתתף בכנסים והשתלמויות בישראל ובחו”ל, ולהרצות בפני סטודנטים ורופאים אורטופדים מומחים לברכיים נוספים.

 

קבלת המלצות על מנתח ברך מומלץ

אם אתם סובלים מבעיות וכאבים בברכיים, ובוודאי אם מדובר בפגיעה חמורה העשויה לחייב ניתוח, חשוב שתקבלו  המלצות על אורטופד מומחה ברכיים. אמנם, מומחים לכירורגיה אורתופדית בישראל מפגינים רמה כללית גבוהה ביחס לעולם, כאשר הלימודים, הבחינות וההסמכות נועדו להבטיח זאת. ואולם, מעבר לשש שנות לימודי הרפואה הכלליים ולשש שנות ההתמחות הנוספות, ישנם הבדלים בין הרופאים שיכולים להיות מהותיים.

 כך למשל, יש אורתופדים שבמהלך התמחותם פונים לכיוונים ספציפיים כמו אורתופדיית ילדים, ברך וירך, ולאחר מכן לאורך השנים המומחיות והניסיון שלהם בתחומים אלו הולכת וגדלה, בעודם ממלאים תפקידי מפתח במערך הבריאות בישראל. בנוסף, כמו בכל תחום רפואי ואפילו מקצועי, ישנם לא פעם הבדלים בין המיומנויות של אורתופדים העושים את צעדיהם הראשונים, לבין מומחים בעלי שם המשמשים מזה שנים רבות בתפקידים שונים. ההבדל ניכר בין היתר ביכולת להתמודד ואף למנוע מראש סיבוכים וסיכונים במהלך ניתוחים מורכבים, וביכולת להתאים במדויק את ההתערבות ההולמת למצבו ולרצונותיו של המטופל.

 לפרטים נוספים ולקביעת פגיעה עם ד”ר תבור חובב, התקשרו לטלפונים   073-3300100 או   08-9702314.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן